Gracz komputerowy to z jednej strony klient jak każdy inny – skłonny do dokonywania zakupów, szczególnie jeśli odrobinę go do tego zachęcimy. Z drugiej zaś strony to konsument na swój sposób specyficzny – operujący nierzadko innym językiem i symboliką niż pozostali ludzie. Warto więc wiedzieć, w jaki sposób tworzyć mailingi skierowane właśnie do graczy, aby zwiększyć skuteczność takich działań marketingowych.
Po pierwsze: pisz językiem gracza
Aby nawiązać z graczem nić porozumienia, by w efekcie tego zyskać jego uwagę, a może nawet i sympatię, musisz poznać jego język. I używać go! Gracz musi traktować cię jak „swojego”. Dlatego stosuj luźny, bezpośredni, nieco bardziej młodzieżowy język, bez zbędnej kurtuazji, dystansu i formalności. Naucz się także slangu typowego dla tej społeczności, jak chociażby: respawn, lag, frag, mod, headshot, camper, dropić itemy, farmić, lootować, fatality, questy, newbie etc. Wystarczy kilka takich wyrażeń i odpowiednie ich wplecenie w mailing i już jesteś… odrobinę bardziej kompatybilny ze społecznością graczy. Jednak też nie przesadzaj z ilością tych wyrażeń, aby nie otrzeć się o śmieszność.
Przykład: Nowy Mortal Kombat to istne fatality dla tej legendarnej serii bijatyk. Zobacz screenshoty z najgłupszymi błędami w grze.
Antyprzykład: Nowa część gry Mortal Kombat zawiodła szerokie audytorium tej modnej serii. Zagłęb się w lekturę naszych spostrzeżeń na temat tego szlagieru.
Po drugie: pisz zwięźle i konkretnie
Wierzę, że możesz pochwalić się kwiecistym, literackim językiem, oraz tym, że masz bardzo dużo do powiedzenia. Ale to nie książka, nie gazeta, ani rozbudowana gra RPG. Internauci krzywo patrzą na nadmiar tekstu. Długie artykuły nierzadko ich przerażają, a w efekcie tego odstraszają. Dlatego pisz zwięźle i o samych konkretach, nie rozwlekaj się na 10 słów, jeśli możesz napisać coś w dwóch. Wtedy jest większa szansa, że użytkownik nie zrezygnuje w połowie maila.
Przykład: Wiedźmin 3: Dziki Gon to gra RPG z otwartym światem.
Antyprzykład: Wiedźmin 3: Dziki Gon to fabularna gra komputerowa (w skrócie zwana RPG), w której świat jest otwarty i gracz może podążać w dowolnym obranym przez siebie kierunku, aby wykonywać kolejne questy.
Po trzecie: intryguj tytułami i nagłówkami
Tytuł mailingu nie może być typowo sprzedażowy, bo automatycznie zostanie uznany za SPAM (jeśli nie przez filtr wbudowany w system poczty elektronicznej to przez ludzki mózg). Nie może być też nudny, bo w ogóle nie zwróci uwagi internauty. Musi być zaskakujący i intrygujący. Niech powie o grze coś innego, niż dotychczas w obiegowej opinii o niej sądzono, albo nawet niech nie zdradza od razu, że chodzi o jakąś konkretną grę. Może jakieś kreatywne wykorzystanie tytułu gry i wplecenie jej w jakieś zdanie?
Przykład: Tej gry (jeszcze) w Polsce nie zakazano!
Antyprzykład: Kup Battlefield: Bad Company Vietnam, teraz niższa cena!
Po czwarte: zastosuj gamerską grafikę
Ludzie są wzrokowcami, większość rzeczy oceniają w przeciągu kilku pierwszych sekund kontaktu, właśnie na podstawie wyglądu. Gracze robią dokładnie to samo z grami – oglądają gameplaye i screenshoty, by na ich podstawie ocenić, czy dana gra spełnia ich wymagania i oczekiwania, czy wręcz przeciwnie, jest dla nich nudna i drętwa. Dlatego twój mailing musi mieć odpowiednią szatę graficzną, najlepiej pochodzącą z danej gry.
Po piąte: użyj logo lub tytułu gry
Tytułów gier raczej się nie tłumaczy na inne języki (ew. podtytuły), więc na całym świecie stosuje się te same nazwy i loga. Są one promowane za pomocą tych samych materiałów marketingowych. Wykorzystaj więc to i zastosuj odpowiednie logo, czcionkę charakterystyczną dla gry (a nawet kolorystykę), aby gracz znający tytuł z innych materiałów promocyjnych od razu odpowiednio skojarzył twój mailing. Aby nie musiał się zastanawiać czego tak naprawdę on dotyczy.
Po szóste: daj wyraźne CTA
Na końcu mailing wypada zamknąć, czy też podsumować odpowiednim, zwartym i dynamicznym Wezwaniem Do Akcji (Call To Action), aby gracz wiedział, że ma TU kliknąć, aby przejść na stronę główną gry, do karty produktu, czy do filmu na YouTube. Przycisk z Wezwaniem Do Akcji powinien wyróżniać się od tła i reszty treści oraz wskazywać, co gracz uzyska lub znajdzie na stronie, do której on prowadzi (czyli np. obejrzy trailer, kupi grę itd.).
Przykład: Obejrzyj gameplay!
Antyprzykład: Tu jest dostępny najświeższy (opublikowany wczoraj) film z zaprezentowaną rozgrywką z gry.
Przedsiębiorcza Pani
24 czerwca, 2017 — 3:54 pm
Bardzo ładny wpis, temat gier to nie ja, ale sposób w jaki przedstawiłeś warty przeczytania.