Użytkownik zwrócił ci uwagę komentarzem pod materiałem udostępnionym przez ciebie w mediach społecznościowych, że ów materiał zawiera błąd? Blokowanie takiego użytkownika to prawdopodobnie najgorsze, co możesz w tym przypadku uczynić. A nie jest to sytuacja[…]
Kategoria: Marketing
Promocja wideo turystyki w czasach koronawirusa
Przez światową pandemię koronawirusa SARS-CoV2 światowa gospodarka wstrzymała oddech, odcinając tym samym dopływ tlenu dla wielu różnych branż. Ze względu na zamknięte granice i przymus pozostawania w domach, bardzo mocno odczuła to światowa turystyka. Dziś[…]
Koniec konkursu internetowego. A co potem?
Koniec konkursu internetowego. A co potem? Wiele osób skupia się na tym, jak zorganizować konkurs np. w mediach społecznościowych, rozkładając na części pierwsze związane z tym wszelkie aspekty prawne, marketingowe, socjologiczne… A gdy konkurs jest[…]
8 pomysłów na posty produktowe
Masz w zanadrzu całą gamę produktów, ale już brakuje Ci tchu i pomysłów, jak je pokazywać w mediach społecznościowych, aby nie były to tylko kolejne posty w stylu: “oto nasz produkt”? Nie przejmuj się, każdemu[…]
Pokaz Cannes Lions 2019 w Multikinie
Na początku grudnia, w sieci kin Multikino, odbył się wyjątkowy seans – mianowicie seans, w trakcie którego wyświetlono tylko i wyłącznie reklamy. I nic więcej. Ale zarazem “aż” tyle, bo w końcu mowa tutaj o[…]
3 kluczowe błędy popełniane przy projektowaniu przydrożnych billboardów
Jako marketingowiec, często zwracam uwagę na rozmaite reklamy. Zarówno na te w internecie, jak i na te w przestrzeni poza-wirtualnej, by zainspirować się nimi lub w duchu ocenić atrakcyjność tychże właśnie komunikatów marketingowych. Po godzinach[…]
Czym jest engagement bait i jak go uniknąć?
Choć Facebook od dawna komunikuje swoją niechęć do różnego rodzaju działań skupiających się na „naciąganiu” użytkowników na kliknięcia, reakcje pod postami, komentarze, udostępnienia itp. to wbrew temu ogromna liczba stron i osób, które w ten[…]
Dlaczego warto zadbać o dobre opisy produktów w e-sklepie?
Z roku na rok e-commerce ma się w Polsce i na świecie coraz lepiej. Ludzie coraz chętniej kupują za pośrednictwem internetu, a więc i sklepy coraz chętniej przenoszą swoją ofertę do wirtualnego świata. Większość branż[…]
Jak połączyć marketing treści z real-time marketingiem?
Content marketing (marketing treści) oraz real-time marketing (marketing czasu rzeczywistego) mogą pokrywać się w sferze działań polegających na tworzeniu i dostarczaniu odbiorcom treści, jednak bez wątpienia są to różne, a nawet i na swój sposób[…]
3 możliwości, jakie daje wielojęzyczny post na Facebooku
Tworzenie postów wielojęzycznych to przede wszystkim znaczne ułatwienie w pracy dla tych stron, które swoje komunikaty kierują na Facebooku jednocześnie do wielu narodowości. Nie muszą one w ten sposób tworzyć kilku osobnych fanpage’y, każdy w[…]
3 podwójne korzyści ze współpracy z influencerem
Marketing z wykorzystaniem tzw. influencerów ma taki sam cel, jak każdy inny rodzaj marketingu. Mianowicie, ma on za zadanie skłonić odbiorców reklamy do wykonania pewnej czynności, czy też do zmiany ich stosunku do jakiejś sprawy,[…]
6 przykazań dobrego mailingu dla sklepu z grami
Gracz komputerowy to z jednej strony klient jak każdy inny – skłonny do dokonywania zakupów, szczególnie jeśli odrobinę go do tego zachęcimy. Z drugiej zaś strony to konsument na swój sposób specyficzny – operujący nierzadko[…]
O czym pamiętać przy marketingu szeptanym?
Nie ma znaczenia raport czyjego autorstwa przywołam, gdyż wszelkie badania marketingowe zbiegają się we wspólny punkt na konsumenckiej mapie. Mianowicie wszystkie one dobitnie udowadniają, że ludzie przy podejmowaniu decyzji klienckich w znacznej mierze kierują się[…]
Jak przygotować promocję gier wykorzystując premierę filmu Batman v Superman?
O tym, że premiera głośnego filmu może wpłynąć na zachowania rynkowe graczy komputerowych pisałem już w jednym z moich artykułów. Tym razem jednak chcę pokazać, jak przygotować tego typu akcję marketingową na konkretnym przykładzie. W[…]
Jakie niebranżowe wydarzenia można wykorzystać do promocji gier?
Premiera gry komputerowej to najpopularniejsze wydarzenie służące promocji danego tytułu. Jednak kampanie marketingowe w twoim sklepie z grami wcale nie muszą być ograniczone tylko do tej jednej daty. Wręcz przeciwnie, wykorzystuj każdą nadarzającą się okazję,[…]
Znaczenie marketingowe wpisu na Wikipedii
Wikipedia jest darmową internetową encyklopedią, która w swój specyficzny sposób naśladuje encyklopedię komercyjną. I ponieważ tworzą ją internauci, zazwyczaj pasjonaci opisywanych tematów, którzy nawet nie muszą być zarejestrowani w systemie Wikipedii, a na dodatek nad publikacjami[…]
6 rzeczy, których marketingowiec może nauczyć się z plakatów wojennych
Zadaniem marketingowca jest skłonienie adresatów tworzonych przez siebie treści do podjęcia określonych działań. Nie ma znaczenia, czy celem jest zachęcenie odbiorców do dokonania zakupów, namówienie do zmiany dotychczasowych zachowań, czy przekazanie im pewnej istotnej wiedzy,[…]
7 karygodnych błędów popełnianych w Mediach Społecznościowych
Tak jak ogromnym błędem jest ignorowanie siły mediów społecznościowych, tak równie niewybaczalne może być wykonanie jednego z wielu potknięć, jakie często pojawiają się przy administrowaniu i redagowaniu różnych fanpage’y. I, co jest ważne, bardzo często[…]
Filozofia tworzenia dobrych infografik
Infografiki są doskonałym sposobem na ekspresowe przedstawienie skondensowanych informacji. Mogą być także skuteczną metodą na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, bądź czytelników i zainteresowanie ich swoją marką, produktem, czy usługą. Jednak stworzenie dobrze wyglądającej infografiki nie[…]