Nie są to wszystkie prace, czy wszystkie realizacje, przy jakich miałem przyjemność pracować w ciągu całej swojej kariery zawodowej. Są to jedynie realizacje przykładowe, natomiast szersze spektrum moich doświadczeń znajdziesz w sekcji „Doświadczenie” lub po prostu na moim profilu LinkedIn. Pewnego rodzaju zbiorem moich doświadczeń jest również sekcja z wpisami dotyczącymi marketingu, a skupiającymi się na różnych problemach czy rozwiązaniach związanych z szerzej pojętym marketingiem (głównie w internecie).

A tymczasem, poniżej prezentuję kilka wybranych prac, aby chociaż częściowo uzmysłowić ci, czego można się po mnie spodziewać, czy też czego można ode mnie oczekiwać przy podejmowaniu współpracy. Oczywiście jestem otwarty na różne koncepcje, nie mam upatrzonego jednego jedynego stylu działania. A zawsze działam według maksymy:

W marketingu trzeba być kreatywnym. Maksymalnie.

Choć zarazem jestem świadom tego, że liczy się efekt – stąd też ważne jest mierzenie skuteczności podejmowanych działań. Dlatego też ważna jest umiejętność analizy danych marketingowych.


Film prima aprilisowy (Helikon-Tex)

Koncept na ten film narodził się… w trakcie przemieszczania się do pracy. Ze zwykłej rozmowy, będącej zresztą rozmową z przymrużeniem oka o produktach firmy Helikon-Tex, powstała koncepcja i zarys scenariusza na film, który został wykorzystany później na potrzeby promocji marki w dniu 1 kwietnia. Pomysł ten opiera się na fakcie wykorzystywania odzieży i sprzętu w stylu militarnym przez wędkarzy i sugeruje uruchomienie nowej linii produktowej firmy Helikon-Tex (obok innych linii, m.in. strzeleckiej, patrolowej) dedykowanej właśnie dla miłośników wędkarstwa. W rzeczywistości zostały wykorzystane istniejące już produkty tej marki, a zaprojektowane faktycznie z myślą o strzelcach, czy wojskowych.


Film promujący dyski SSD (Neonet)

Chcąc odejść od dotychczasowego wizerunku i sposobu promocji wideo stosowanej przez markę Neonet – została opracowana koncepcja filmów, które z nieco humorystycznym akcentem miały prezentować ofertę firmy. Pierwszy film z serii opowiadającej o przygodach charakterystycznych bohaterów: kapitana Neo oraz trzech króliczków towarzyszących w podróżach głównego bohatera, skupiał się na zaletach dysków SSD nad tradycyjnymi dyskami HDD. Stąd między innymi wzięły się nazwy łodzi: HDD Twardziel i SSD Błyskawica oraz nawiązująca do prędkości ich działania – prędkość łodzi. I niezawodność jednej z nich.



Film promujący funkcjonalność platformy CodesWholesale.com

Platforma hurtowa CodesWholesale.com, służąca cyfrowej dystrybucji gier wideo, jest dość prosta w użytkowaniu i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Jednak, idąc zgodnie z trendami internetowymi, zasady jej działania i wynikające z tego zalety, firma postanowiła pokazać za pomocą kilku animacji wideo. Jedną z nich, przy której „scenariuszu” miałem przyjemność pracować, można obejrzeć poniżej.


DyNyCo – nazwa własna materiału tekstylnego (Helikon-Tex)

Firma Helikon-Tex, wprowadzając na rynek tekstylny nowy materiał, potrzebowała opracować nazwę własną dla tego produktu, aby wyróżnić go na tle innych materiałów o innych właściwościach. Ze względu na fakt, iż materiał ten charakteryzował się zwiększoną rozciągliwością w stosunku do podstawowego materiału, jakim było NyCo (Nylon-Cotton, połączenie nylonu z bawełną), zaproponowałem nazwę, która w swej konstrukcji łączyć miała nazwę materiału bazowego (NyCo) oraz odwoływała się do elastyczności, a więc wynikającej z tego dynamiczności (dynamic), jaką materiał ten miał oferować. Tak oto powstała nazwa DyNyCo (od: Dynamic Nylon-Cotton), która została następnie zarejestrowana w 2019 roku w EUIPO pod numerem zgłoszenia 018097236.


Infografika na Światowy Dzień Backupu (Neonet)

Rzetelne infografiki wbrew pozorom nie są łatwymi do realizacji projektami. Powtarzam: rzetelne! Jest to praca wieloetapowa i czasochłonna. Wymaga ona bowiem w pierwszej kolejności znalezienia wielu istotnych w tematyce infografiki danych, a następnie ich weryfikacji pod kątem wiarygodności. Dopiero wtedy można rozpocząć pracę nad treścią właściwą infografiki, dokonaniem różnego rodzaju przeliczeń i znalezienia porównań, które zostaną następnie zobrazowane przez projektanta graficznego. Ten ostatni etap nie może się jednak odbyć przed wykonaniem odpowiednio zaawansowanego projektu, który następnie grafik „jedynie” przełoży na „język wizualny”.


Seria infografik na 10-lecie produktu (Helikon-Tex)

Jak przykuć uwagę internauty faktem, że dany produkt jest już 10 lat na rynku? Infografiką! Najlepiej taką, która jest w stanie pokazać, ile sumarycznie ważyło, czy jaka była sumaryczna długość wszystkich 380 tysięcy sprzedanych produktów danego modelu. Tak było w przypadku spodni UTP marki Helikon-Tex, których 10-lecie sprzedaży skłoniło mnie do opracowania serii infografik (poniżej widać tylko 1 z nich) porównujących wielkość sprzedaży tych spodni z różnymi, bardziej obrazowymi obiektami, jak np. wóz opancerzony KTO Rosomak, liczba policjantów służących w dużej europejskiej metropolii, czy długość szlaku Kungsleden w Szwecji.