O tym, że premiera głośnego filmu może wpłynąć na zachowania rynkowe graczy komputerowych pisałem już w jednym z moich artykułów. Tym razem jednak chcę pokazać, jak przygotować tego typu akcję marketingową na konkretnym przykładzie. W ten sposób dowiesz się, jak wykorzystać premierę filmu „Batman v Superman” w celu zwiększenia sprzedaży gier wideo.
1. ZAPLANUJ SWOJE DZIAŁANIA
Jakie gry promować?
Aby działania wykorzystujące premierę filmu „Batman v Superman” miały sens, należy powiązać je z grami, które kojarzą się z tymi dwoma superbohaterami. Tylko w ten sposób możesz wykorzystać rosnący apetyt na tego typu tematy. Zastanów się więc, jakie gry możesz w takiej kampanii wypromować. Być może posiadasz w swoim sklepie m.in. jakieś stare tytuły, które będą tu pasowały, a które to chętnie sprzedasz lub dołączysz jako gratisy do dużych zamówień.
Z całą pewnością do tej kampanii nadawać się będą gry, takie jak:
– Injustice: Gods Among Us,
– cała seria gier Batman (Arkham Asylum, Arkham City, Arkham Knight, Akham Origins),
– Mortal Kombat vs DC Universe,
– Superman Returns,
– seria LEGO: Batman The Video Game, Batman 2 – DC Super Heroes oraz Batman 3 – Beyond Gotham.
W tej chwili są to najpopularniejsze gry na rynku, które pasują do tej kampanii marketingowej. Ale zastanów się jeszcze, czy nie możesz zaoferować swoim klientom jakiegoś innego produktu, których ich zainteresuje w nawiązaniu do filmu „Batman v Superman”.
Jak wzbudzić zainteresowanie?
To od ciebie, twoich możliwości i twoich pomysłów zależy, jakie metody i jaki kierunek promocji obierzesz. Możesz wybrać jedną, a możesz skorzystać z kilku opcji jednocześnie. Wśród tych, jakie posiada twój biznes, z całą pewnością możesz sięgnąć po takie działania, jak chociażby:
– stworzenie dla promowanych gier osobnej sekcji na stronie www lub podstrony poświęconej tylko im (wówczas użytkownicy nie muszą szukać w internecie gier kojarzących się z filmem, gdyż ty już przekazujesz im gotową informację wraz z możliwością dokonania zakupów),
– zaoferowanie zniżek na wybrane tytuły (dzięki temu jeszcze bardziej zachęcasz ich do zakupów),
– zaproponowanie pakietów gier w atrakcyjnych cenach (w ten sposób zwiększasz wartość pojedynczego koszyka),
– dodawanie gratisów do określonych zamówień (skłaniasz wówczas klientów do dokonywania w twoim sklepie jeszcze większych zakupów, dzięki czemu osiągniesz zyski większe niż wyniosą koszty gratisowych produktów),
– zorganizowanie konkursu z nagrodami (nagrodą może być np. bon na zakupy. Dzięki temu zwycięzca kupi u ciebie gry i najprawdopodobniej zrobi zamówienie większe niż wartość tego bonu. Przy okazji zyskasz rozgłos).
Wybierz kanały komunikacji z klientami
Twoim najważniejszym zasobem są klienci. Wykorzystaj wiedzę, jaką posiadasz na ich temat. Zastanów się, w jaki sposób nawiążesz z nimi kontakt. Jakimi kanałami skierujesz do nich komunikaty, aby skutecznie do nich dotrzeć? Do wyboru masz m.in.:
– mailing/newsletter,
– sekcja na stronie/podstrona i/lub slider lub banner informujący o promocji,
– media społecznościowe,
– kampania AdWords.
Nie zapomnij o filmie!
Zrób ukłon w kierunku filmu, który wykorzystujesz do promocji gier i zachęć swoich klientów, aby poszli do kina. Pamiętaj, że to również korzyść dla ciebie! Im bardziej klienci wciągną się w fabułę i klimat filmu, tym bardziej wzrośnie w nich chęć grania w gry o podobnej tematyce. Gdy już wrócą z kina i zaczną szukać określonych tytułów to z pewnością zajrzą do twojego sklepu. Tym bardziej, że ty już podasz im te gry na tacy.
2. PRZYGOTUJ MATERIAŁY PROMOCYJNE
Oprócz części teoretycznej, jaką jest dobrze opracowany plan działania, potrzebujesz również części praktycznej. Mianowicie potrzebujesz konkretnych materiałów promocyjnych. Niektórych z nich wcale nie musisz tworzyć, gdyż są one już gotowe i dostępne do wykorzystania na stronach producentów.
Na przykład z okazji premiery filmu „Batman v Superman”, producent przygotował różne materiały promocyjne, które są dostosowane do rozmaitych kanałów komunikacji. Możesz je pobrać ze strony pod adresem: http://batmanvsuperman.dccomics.com/downloads.php
Podobnie jest z grami komputerowymi, ich producenci szykują różne materiały przeznaczone do promocji gier. W końcu przecież to właśnie im najbardziej zależy na tym, aby ich gry się sprzedawały! Przykładowo w internecie możesz znaleźć materiały do takich tytułów, jak:
– Injustice: Gods Among Us – https://www.injustice.com/en/media
– Batman: Arham Knight – https://www.batmanarkhamknight.com/#media
– Batman: Arkham Origins – http://batmanarkhamorigins.com/#media
– Mortal Kombat vs DC Universe – http://www.mortalkombat.com/en/media/
– LEGO: Batman – http://www.lego.com/en-gb/dccomicssuperheroes/activities
Oprócz gotowych materiałów możesz stworzyć też coś swojego: infografikę, tapetę, posta graficznego z ciekawostką na fanpage, artykuł tematyczny na bloga, krótkie wideo z gameplay’em itp. Po prostu bądź kreatywny i stwórz coś od siebie!
3. ZAANGAŻUJ SWOICH KLIENTÓW
Komunikacja, jaką należy prowadzić w tej kampanii, nie może być jednostronna. Musisz zaangażować swoich klientów, nie tylko namawiając ich do pójścia do kina oraz kupienia określonych gier. Postaraj się skłonić swoich klientów również do tego, aby włączyli się do akcji promocyjnej i brali udział w różnych dyskusjach. W ten sposób bardziej utożsamią się z całym tematem. W związku z tym pomyśl, jak ich zaangażować. Może robiąc sondaż czy ankietę na jakiś temat, albo pytając ich:
– którego superbohatera lubią bardziej – Batmana czy Supermana?
– walkę pomiędzy jakimi innymi superbohaterami chcieliby zobaczyć?
– a może niech się pochwalą swoimi screenami lub gameplay’ami z gier o podobnej tematyce?
– albo wreszcie co sądzą o filmie „Batman v Superman” (jeśli jest już po premierze)?
Im większą burzę wokół tematu wywołasz, tym bardziej tych ludzi zaangażujesz i do tym większej rzeszy użytkowników internetu dotrzesz. Użytkownicy będą bowiem sobie twoje ciekawe informacje i wiadomości przekazywali, udostępniali, przesyłali, a algorytmy mediów społecznościowych zarejestrują zwiększone zainteresowanie postem, będą więc wyświetlały go jeszcze większej ilości użytkowników. Wśród nich znajdą się osoby, które zapewne kupią u ciebie promowane gry. Dlatego – postaraj się!
Aby nieco ułatwić ci pracę i planowanie kampanii związanej z filmem „Batman v Superman” poniżej prezentuję przykładowy plan takiej kampanii. Z pewnością okaże się on pomocny dla twojego biznesu.
21 marca – strona www / mailing / media społecznościowe
Zapowiedz swoim klientom premierę filmu „Batman v Superman”, tak aby powoli zaczęli o niej myśleć. Skup się przede wszystkim na filmie, a nie na grach, które zamierzasz wkrótce im sprzedać.
22 marca – strona www / mailing / media społecznościowe
Nawiąż do wczorajszej informacji o filmie i powiedz o organizowanej z tej okazji promocji na określone gry: skieruj użytkownika na dedykowaną temu sekcję lub podstronę, zaprezentuj ofertę promocyjną.
23 marca – AdWords
Uruchom kampanię remarketingową w reklamach AdWords informującą o promocji zorganizowanej z okazji premiery filmu „Batman v Superman”.
24 marca – strona www / media społecznościowe
Na dzień przed premierą zaktywizuj swoich klientów angażującym postem lub wpisem (np. z pytaniem o ulubionych superbohaterów) jednocześnie subtelnie sugerując im, że jutro warto wybrać się do kina.
25 marca – strona www / mailing / media społecznościowe
Przypomnij swoim klientom, że to właśnie dziś jest premiera filmu „Batman v Superman”. Dziś skup się na filmie, a nie na promocji gier, bo twoi klienci zapewne żyją w dużej mierze tym właśnie wydarzeniem.
26 marca – strona www / media społecznościowe
Zapytaj swoich klientów, czy wśród nich są już pierwsi, którzy obejrzeli film. Jeśli tak, to poproś ich, aby napisali kilka słów na temat tego, czy im się podobało, czy nie. Tym, którzy wezmą udział w dyskusji, zaproponuj dodatkowy rabat lub inną korzystną dla nich ofertę.
27 marca – strona www / mailing / media społecznościowe
Przypomnij swoim klientom, że wciąż trwa promocja na wybrane gry, w związku z premierą filmu „Batman v Superman”.
29 marca – strona www / media społecznościowe
Zaktywizuj swoich klientów ponownie, tym razem pytając ich o coś innego, np. o to, który bohater gry „Mortal Kombat vs DC Universe” był według nich lepszy, bądź który miał efektowniejsze ciosy specjalne: Batman czy Superman?
30 marca – strona www / mailing / media społecznościowe
Przypomnij swoim klientom, że promocja na wybrane gry powoli dobiega końca.
31 marca – strona www / mailing / media społecznościowe
Poinformuj swoich klientów, że promocja właśnie dobiega końca i pozostały im ostatnie godziny na to, aby skorzystać z promocyjnych cen dla wybranych gier.
Mam nadzieję, że teraz doskonale poradzisz sobie z przygotowaniem promocji gier wykorzystujących premiery filmów. Nie tylko filmu „Batman v Superman”, ale i każdego innego, który można powiązać i wykorzystać w branży gier. Nie stosuj jednak za każdym razem tej samej kalki, lecz staraj się wykazać kreatywnością, oryginalnością i nieszablonowym podejściem. Po prostu zaskakuj swoich klientów różnymi ciekawymi inicjatywami!