3 podwójne korzyści ze współpracy z influencerem
Marketing z wykorzystaniem tzw. influencerów ma taki sam cel, jak każdy inny rodzaj marketingu. Mianowicie, ma on za zadanie skłonić…
Od czasu, gdy w świecie internetu w siłę urosły media społecznościowe (głównie: Facebook, Instagram, YouTube) to i w siłę urośli ich użytkownicy, którzy zebrali znaczne grono fanów. Osobistości takie nazywamy influencerami (osoby wpływowe) i mogą mieć one ogromne znaczenie w marketingu, szczególnie właśnie internetowym, gdyż w wirtualnym świecie ich siła została stworzona. Dlatego wiele marek wykorzystuje popularność takich osób, by dotrzeć do nowych klientów, czy też wzmocnić rozpoznawalność marki. Działkę marketingu, która zajmuje się współpracą z osobami wpływowymi nazywamy influencer marketingiem. Kieruje się ona charakterystycznymi dla siebie wytycznymi, możliwościami i działaniami, ale jednocześnie łączy się ona z innymi działkami marketingu. Jakimi? Influencer może bowiem stworzyć treść w swoim kanale komunikacji (np. blog), a więc działać w ramach content marketingu, bądź stworzyć post w mediach społecznościowych będący odpowiedzią na bieżące wydarzenia a zarazem reklamujące określoną markę (real-time marketing).
Marketing z wykorzystaniem tzw. influencerów ma taki sam cel, jak każdy inny rodzaj marketingu. Mianowicie, ma on za zadanie skłonić…