8 pomysłów na posty produktowe

Masz w zanadrzu całą gamę produktów, ale już brakuje Ci tchu i pomysłów, jak je pokazywać w mediach społecznościowych, aby nie były to tylko kolejne posty w stylu: “oto nasz produkt”? Nie przejmuj się, każdemu zdarza się dojść do pewnej ściany, albo po prostu mieć gorszy okres, w którym brakuje odrobiny weny. Dlatego zawsze warto skorzystać ze sprawdzonych sposobów na prezentację produktów w mediach społecznościowych. Być może wykorzystujesz już te sposoby i potrzebujesz się tylko utwierdzić, że są one właściwe, albo wyleciały Ci z głowy i jedyne czego Ci trzeba to bodźca, który o nich przypomni. A może jednak któryś z poniższych podpunktów Cię zainspiruje?

Zapraszam do lektury.

1. Różnorodność (kolorów, kształtów, rozmiarów etc.)

Kolor, kształt, rozmiar – to bodaj najbardziej podstawowe cechy każdego produktu, które zazwyczaj widoczne są już na pierwszy rzut oka. I czasem warto pokazać klientom właśnie to, zaprezentować im na grafice rozmaite wersje kolorystyczne jednego produktu, bądź też jego różne rozmiary albo kształty. Ludzie są wzrokowcami, więc zdjęcie szybciej do nich przemówi, niż opisanie kilku barw i odcieni, które zresztą każdy człowiek może sobie inaczej wyobrażać (nie mówiąc już o opisywaniu skomplikowanych kształtów). Dlatego warto przybliżyć klientowi – jak to mniej więcej wygląda. Tym bardziej, że jako wzrokowiec szybciej wychwyci on interesujący go kolor produktu (kształt, rozmiar) na zdjęciu, niźli gdzieś w jego opisie.

Urozmaić to:

Zrób ankietę i zapytaj użytkowników, który kolor (kształt) im się najbardziej podoba. Niech społeczność zaangażuje się pod postem!

2. Różne rozwiązania i przeznaczenie

Kilka plecaków o tej samej pojemności, czy też różne modele podobnie wyglądających spodni turystycznych to doskonała okazja, aby pokazać użytkownikom najważniejsze różnice między nimi. Na zdjęciu mogą internauci w ten właśnie sposób odkryć najważniejsze różnice między poszczególnymi produktami. Bo choć każde spodnie mają dwie nogawki to jedne z nich ubierzemy w góry, inne na imprezę, a inne do biura. Albo też: jedne spodnie ubierzemy na wielodniową wędrówkę, inne na krótki wypad w góry, a jeszcze inne zimą i inne latem. Albo też: różna może być chociażby ilość komór w plecakach, nawet jeśli te są tej samej pojemności, czy zastosowane w nich konkretne rozwiązania bądź technologie, a to powoduje, że jeden plecak świetnie nadaje się na rower, inny na piesze wędrówki, a jeszcze inny do noszenia laptopa do biura albo innych narzędzi pracy. Odmienny może być chociażby materiał wykonania podobnych do siebie produktów, przez co różnią się one wytrzymałością, ciężarem, ale i ceną. Ty najlepiej wiesz, czym konkretnie różnią się od siebie z pozoru tylko podobne produkty! To też pokaże, że za Twoją ofertą stoi coś więcej, niż tylko bezmyślne tworzenie kolejnych wersji “podobnych produktów”.

Urozmaić to:

Umieść swoje produkty w określonych środowiskach i pokaż, które lepiej sprawdzą się w takich czy innych warunkach, dzięki wyróżniającym je funkcjom. To pozwoli użytkownikowi błyskawicznie znaleźć ten produkt, którego właśnie potrzebuje.

3. Kompatybilność

Twój produkt można kupić osobno, jako pojedynczą sztukę, jednak współgra on pod pewnymi względami z innymi produktami (najlepiej twoimi)? Na przykład można twój produkt rozszerzyć o możliwości innego, dołączając ten drugi, bądź też ten dodatkowy poprawia wygodę korzystania z produktu głównego lub nawet wydłuża jego żywotność? Albo do większego produktu zmieści się pięć twoich mniejszych produktów, tym bardziej, że tak właśnie zostały one pomyślane i zaprojektowane? Jako kompatybilność możesz potraktować również dopasowanie kolorystyczne z innymi twoimi produktami, możesz więc pokazać cały zestaw różnych produktów w tym samym lub zbliżonym kolorze. To wszystko, rzecz jasna, warto zaprezentować na odpowiedniej grafice.

Urozmaić to:

Wykonaj tabelę lub schemat, który będzie pokazywał o jakie cechy, własności, funkcjonalności poszerzy się główny produkt, przy dodawaniu dodatkowych produktów kompatybilnych. To pozwoli użytkownikowi szybko ustalić, jakiego zestawu produktów kompatybilnych potrzebuje właśnie on.

4. Cechy produktu

Twój produkt posiada pewne cechy i funkcje, które go charakteryzują, a które zarazem warto zaznaczyć na grafice, tak aby od razu zwróciły one uwagę widza? Pokaż zatem internautom, że w danym modelu znajdzie w konkretnym miejscu usprawnienie ważne dla wygody użytkownika. Z kolei w innym miejscu wskaż zastosowaną technologię wpływającą na wydłużenie żywotności produktu. A w jeszcze innym miejscu oznacz rozwiązanie, które sprawia że produkt działa w sposób cichszy, niż produkty konkurencyjne. Bez wątpienia produkt, który chcesz pokazać, ma kilka istotnych cech, które można oznaczyć na stosownej grafice.

Urozmaić to:

W tle grafiki lub na jej marginesie umieść minimalistyczne ikonki prezentujące dostępne kolory produktu, którego cechy prezentujesz. Upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu.

5. Wielofunkcyjność/Wielozadaniowość

Jeden produkt, a ma wiele możliwości jego użycia? Bardzo wiele produktów może mieć rozmaite zastosowania, niekiedy są to zastosowania dość zaskakujące i niecodzienne. Owszem, nie wmówisz klientowi, że ze spodni może korzystać jak z bluzy,lub że na dywanie poleci na drugi kraniec świata jak Husejn, książę Persji z “Księgi tysiąca i jednej nocy”, czy też jak biblijny prorok Salomon, który w ten sposób poruszał się między miastami Bliskiego Wschodu. Ale już z kolei możesz opowiedzieć internautom, jak to pewien model spodni świetnie nada się np. jako spodnie robocze, a zarazem, ze względu na funkcjonalność i wytrzymałość, sprawdzi się także podczas wędrówek górskich. Oczywiście trzeba przy tym uważać, bo stwierdzenie, że Coca-Cola nie tylko dobrze smakuje, ale i sprawdza się jako odrdzewiacz – może to raczej zniesmaczyć, niż zachęcić potencjalnych kupców do dokonania transakcji. Ale z kolei wartym może być powiedzenie, że oliwa z oliwek jest nie tylko zdrowa i smaczna do jedzenia, ale i do wcierania (np. do tzw. olejowania włosów). Zastanów się, do jakich różnych rzeczy można zastosować twój jeden konkretny produkt.

Urozmaić to:

Zadaj pytanie swoim użytkownikom – w jakich warunkach oni korzystali z twojego produktu. Niech wywiąże się inspirująca dyskusja, może przy okazji ty dowiesz się czegoś nowego.

6. User-generated content

Ludzie bardzo chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami i opiniami, chętnie też pokazują, jak korzystają z różnych rzeczy. Warto tę cechę wykorzystać i poprosić ich o podzielenie się takimi zdjęciami, na których widać Twój produkt oraz o wyrażenie zgody na udostępnienie tych zdjęć w formie przyszłego posta. Nie dość, że zwiększysz aktywność użytkowników pod postem, w którym będą dzielili się zdjęciami, to jeszcze masz szansę na ich kolejny odzew pod postem, w którym wykorzystasz ich zdjęcia. To samo może tyczyć się nie tylko zdjęć, ale i grafik, form tekstowych, czy animacji bądź filmów.

Urozmaić to:

Zaproponuj swoim fanom, aby wrzucali swoje zdjęcia z twoimi produktami pod wspólnym hashtagiem (np. na Instagramie).

7. Opis technologii

Nie musisz opisywać i prezentować danego produktu, wystarczy że skupisz się na technologii lub materiale, z jakiego dany produkt został wykonany. To właśnie ta technologia (lub materiał) nadaje temu produktowi wyjątkowych cech, jak np. wytrzymałość, wodoodporność, niewielka waga, szybkość działania, łatwość użytkowania etc. Często technologie i materiały mają swoje własne nazwy i logo, warto więc się tym posiłkować. A na tle tak przedstawionej technologii można przedstawić produkty, które z owych technologii korzystają.

 

Urozmaić to:

Wskaż, jak wykorzystane przez ciebie technologie oddziaływują na środowisko naturalne. Ekologia to coraz ważniejszy aspekt naszego życia, w swoich kampaniach marketingowych wykorzystują ten motyw chociażby… banki.

8. Statystyki i ciekawostki

Choć twój produkt ma pewne ściśle określone walory, można je pokazać trochę na okrętkę. Zrób to więc w formie liczb lub opisz ciekawe informacje np. że jakaś sławna osoba używa tego produktu (czyli w domyśle sugerujesz, że jest to produkt doceniany przez celebrytów/influencerów), albo opowiesz jego wyjątkową historię powstania (w jaki sposób projektant wpadł na taki pomysł, co go zainspirowało, albo co robił w momencie, gdy miał wenę). Interesujące może być także przedstawienie ile godzin, czy prób było przeznaczonych na testowanie prototypu danego produktu. A może by tak opisać, jakiego rodzaju to były testy? Albo zaprezentuj, ile sztuk produktu już się sprzedało i jaki efekt to przyniosło, np. że sprzedana ilość odświeżaczy powietrza oznacza, że firma w ten sposób odświeżyła 5 mln metrów sześciennych powietrza, z tego 3 mln w Polsce, a 2 mln w innych krajach. Takie dane zrobią wrażenie na potencjalnym kliencie lub po prostu go zainteresują.

Urozmaić to:

Podziel statystyki lub ciekawostki na poszczególne wersje produktu (np. w odniesieniu do jakiegoś koloru, zapachu, kształtu), wówczas nie dość, że zwrócisz uwagę na duże zainteresowanie produktem (społeczny dowód słuszności) to jeszcze podkreślisz, że jest dostępny w różnych wersjach.


Przeczytaj też:

W kontekście produktów może zainteresować cię również kwestia… tworzenia opisów produktów. A dokładnie „Dlaczego warto zadbać o dobre opisy produktów w e-sklepie?”.

Natomiast w tematyce mediów społecznościowych, interesujące mogą być możliwości tworzenia wielojęzycznych postów na Facebooku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jeśli chcesz dodać komentarz, wpisz wszystkie cyfry (arabskie, rzymskie lub ilość kropek) widoczne na poniższych grafikach. *