Zazwyczaj rodzice nie są zadowoleni, gdy ich pociechy namiętnie przesiadują przed komputerem lub konsolą, grając w gry wideo, gdyż sądzą że w ten sposób ich potomkowie marnują swój cenny czas. I pewnie jest w tym ziarno prawdy, może nawet duże, ale też zawsze uważałem, że z gier można się sporo nauczyć. Zdobyć wiedzę techniczną, dowiedzieć się sporo o otaczającym nas świecie, o relacjach społecznych, ale i rozwinąć umiejętności manualne. Można też sporo dowiedzieć się o grywalizacji, choć wiedzę tę zdobywamy wówczas raczej nieświadomie, nie zdając sobie sprawy o istnieniu takiego pojęcia. Nie będąc zbytnio świadomym, które elementy gier w takim pojęciu się zawierają.

Grywalizacja 3.0 - czyli książka o grywalizacji

I tu z pomocą przychodzi książka “Lojalność 3.0”. Choć właściwie nie jest to książka, która objaśnia elementy gier wideo, lecz uczy wykorzystywania doświadczeń zaczerpniętych z tej dziedziny życia oraz wprowadzania ich do działań marketingowych firmy. Bo jak się na przykładach wielu firm okazuje, grywalizacja może być bardzo skutecznym elementem działań prowadzonych przez markę. (Prawie) każdą markę.

Grywalizacja 3.0 - zawartość książki

Autor systematyzuje wiedzę i przechodzi z czytelnikiem poprzez kolejne jej etapy, nie tylko opisując wszystko od początku do końca, ale i obrazując to na wyrazistych, konkretnych przykładach. Tak oto skutecznie wkłada tę wiedzę do głowy czytelnika i od razu układa ją w odpowiednich półkach myślowych. Mało tego, wspomniane przykłady są zaczerpnięte z życia, mają one więc za zadanie dobitnie pokazać czytelnikowi, że nie jest to wiedza tylko i wyłącznie wirtualna, a poprzez to bezużyteczna. Wręcz przeciwnie – wiedza ta jest praktyczna i użyteczna.

“Grywalizacja 3.0” to nie tylko intrygujący tytuł, ale i pełna wiedzy książka, po którą powinien sięgnąć każdy marketingowiec. Nawet ten, który uznaje, że grywalizacja nie jest jego domeną. Bo ta książka i zawarta w niej wiedza po prostu poszerza horyzonty. A te zawsze warto mieć szerokie w dziedzinie marketingu.


Przeczytaj też:

Poznaj konkretne porady i doświadczenia w moich artykułach poradnikowych o marketingu.