Premiera gry komputerowej to najpopularniejsze wydarzenie służące promocji danego tytułu. Jednak kampanie marketingowe w twoim sklepie z grami wcale nie muszą być ograniczone tylko do tej jednej daty. Wręcz przeciwnie, wykorzystuj każdą nadarzającą się okazję, by zachęcić twoich klientów do zakupu. Ja podpowiemy ci, jakie konkretnie to mogą być okazje.
1. PREMIERA FILMU
Premiery kasowych filmów to bardzo duże wydarzenia. Zawsze towarzyszy im ogromna i kosztowna kampania marketingowa, która dość mocno wpływa na zdecydowany wzrost zainteresowania danym tytułem milionów ludzi na całym świecie. Warto to wykorzystać do swoich celów sprzedażowych. Jeśli na ekrany kin wchodzi nowa część filmu Star Wars, Indiana Jones, Batman, Superman, Władca Pierścieni itd., to można graczom zasugerować, aby kupili grę w tym samym właśnie uniwersum. Lub o podobnej tematyce. Przykładowo, jeśli w kinach pojawia się film wojenny to warto użytkownikom zaproponować również grę wojenną, jak chociażby: Call of Duty, Battlefield, Company of Heroes. Gdy hitem jest film historyczny np. o średniowieczu, wówczas w takiej sytuacji zaproponuj Age of Empires lub Stronghold. W chwili, gdy studio filmowe wywoła u milionów graczy chęć obejrzenia konkretnego obrazu (lub zainteresowanie daną tematyką) to prawdopodobnie zainteresują się również nawiązującą do tego grą (nawet jeśli jest to gra sprzed kilku lat). Ty to zainteresowanie możesz podsycić i przy okazji podsunąć im konkretny produkt do kupienia.
2. PREMIERA KSIĄŻKI
Z książkami jest podobnie jak z filmami, choć bez wątpienia akcje marketingowe, które towarzyszą literaturze, są znacznie mniejsze. Jednak i one mają potencjał. Poza tym pamiętaj, że gry takie jak Metro czy STALKER inspirowane były popularnymi książkami. Zresztą można tutaj sprytnie łączyć ze sobą różne tematy. Jeśli głośno jest o jakiejś książce science-fiction to możesz zaoferować swoim klientom np. grę Mass Effect, z kolei jeśli na fali jest fantasy, zainteresuj ich grą The Witcher, a wreszcie gdy głośno zrobiło się o jakiejś książce przygodowej, pomyśl o promocji Tomb Raider, Uncharted itd. Wykaż się elastycznością i pomysłowością w doszukiwaniu się podobieństw między książkami a grami. To zaprocentuje!
3. WYDARZENIA SPORTOWE
Nic chyba nie napędza miłośnikom piłki nożnej tak dużej chęci do grania w gry z serii FIFA czy PES (Pro Evolution Soccer), jak kolejne mistrzostwa świata lub danego kontynentu w tej dyscyplinie. Jednak nie zapominaj, że piłka nożna to nie jedyny sport, który gości na ekranach komputerów. NBA, wyścigi F1, gry symulujące igrzyska olimpijskie, rugby, zapasy, boks, tenis i wiele, wiele innych. Pomyśl: jaki sport jest popularny w Twoim regionie, jakie wydarzenie sportowe jest ważne dla twoich klientów i pomyśl, która z gier nawiązuje do tego wydarzenia? Połącz to wszystko w całość i masz gotową i interesującą ofertę dla użytkowników Twojego sklepu.
4. WYDARZENIE TEMATYCZNE
Zbliża się światowy zlot fanów Star Trek albo Dragon Age? W twoim regionie odbędzie się wkrótce konwent fantastyki? A może konferencja poświęcona science-fiction? W takim razie masz kolejne powody ku temu, by zachęcić swoich klientów do zagrania, a poprzez to do kupienia u ciebie niektórych tytułów. Zazwyczaj będzie tu chodziło o gry fantasy, science-fiction i przygodowe, które nawiązują do wydarzenia.
5. INNE WYDARZENIA
Na tym nie koniec! W naszym codziennym życiu ma miejsce wiele innych wydarzeń, które w większym lub mniejszym stopniu można powiązać z konkretnymi grami komputerowymi. Od twojej pomysłowości zależy, jak to wszystko wykorzystasz. Ja postaram zainspirować cię odrobinę:
– NASA ogłosiła odkrycie meteorytu, który przeleci blisko Ziemi, albo wyznaczyła termin misji na Księżyc? Trudno o lepszą okazję do promocji gier w klimatach science-fiction!
– w jakimś mieście wybudowano super-nowoczesny albo najwyższy budynek na świecie? Z pewnością znajdzie się niejeden wirtualny burmistrz, który dokona tego samego na łamach SimCity!
– wyremontowano najstarszy park rozrywki w USA lub wybudowano zupełnie nowy? No to sprzedaż gry RollerCoaster Tycoon napędzi się sama…
– odkryto starożytny grobowiec legendarnego władcy lub rozwiązano zagadkę piramid? To doskonały czas dla bohaterów z gier takich jak Uncharted, Tomb Raider albo Indiana Jones.
Nie bój się wykorzystywać różnych wydarzeń po to, aby zwiększać swoją sprzedaż. Wytęż umysł i popisz się kreatywnością. Twoi klienci to docenią. I z pewnością któraś z ofert wreszcie ich zainteresuje, przez co klikną przycisk „Kup” w twoim sklepie.