blog z pasją pisany: podróże, marketing, historia

Tag: Content Marketing

Marketing treści, znany również pod pojęciem content marketing, to najbardziej umiłowana przeze mnie forma marketingu. Skupia się ona na tworzeniu szeroko pojętych treści, co jednak ważne – w moim odczuciu – treści te powinny być jak najlepszej jakości. Oznacza to, że nie wystarczy stworzyć dowolnego tekstu, grafiki, infografiki, czy filmu, lecz należy to robić z rozmysłem, po odpowiednim zweryfikowaniu informacji i źródeł.

Content marketing jest ważny z wielu względów, jednak ten najważniejszy – to przekazywanie w ciekawy sposób interesujących i nierzadko zaskakujących informacji. Oczywiście marketing treści niesie ze sobą również inne wartości, w tym wpływa na pozycjonowanie stron (SEO), czy też może być elementem real-time marketingu czy marketingu wirusowego. Należy jednak przy tym pamiętać, że inne działki marketingu mają nieco inne wytyczne, dlatego w przypadku SEO content marketing musi się skupiać na pewnych frazach kluczowych, w przypadku real-time marketingu treść musi być stworzona błyskawicznie, w odpowiedzi na bieżące wydarzenia, a z kolei marketing wirusowy wymaga stworzenie arcyciekawej treści, którą internauci sami bardzo chętnie będą chcieli się dzielić między sobą. Jakby jednak nie patrzeć – marketing treści to bardzo ciekawa i ważna działka działań marketingowych.

WordPress PopUp Plugin